زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

نعناع چه فوایدی برای بدن دارد؟

نعناع گیاهی با خواص درمانی زیادی است. این خواص فقط مربوط به خوشبو کردن دهان یا خوشمزه کردن غذا نمی شود. این گیاه خواص فوق العاده ای دارد و قرن هاست که از آن در پزشکی استفاده می شود. تحقیقات زیادی روی این گیاه خوشبو صورت گرفته که اثرات مفیدی در سلامتی داشته است. در ادامه این مقاله به خواص این گیاه می پردازیم. با ما همراه شوید.

کاهش وزن با نعناع

نعناع سلاح سری برای کاهش وزن محسوب می شود. نعناع آنزیم های هضم غذا را تحریک می کند تا مواد مغذی را از غذا جذب کنند و چربی را به عنوان انرژی استفاده کنند.

رفع سوء هاضمه و گاز معده

این دو عارضه از بدترین مشکلات گوارشی محسوب می شوند. انسان های باستان برای اینکه از گاز معده خود جلوگیری کنند، کمی نعناع می جویدند. نعناع موجب بهبود جریان صفرا، درون معده می شود که به هضم غذا خیلی کمک می کند. به همین خاطر مصرف چای نعناع یک داروی خانگی برای درمان نفخ شکم و درد ناشی از گاز معده است.

افزایش هشیاری ذهنی و حافظه با نعناع

سری بعد که خواستید خوشبو کننده ای برای دهان انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم که سراغ انواع نعناعی آن ها بروید.

بر اساس مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است، نشان می دهد کسانی که آدامس نعناعی می جوند، از هشیاری و حافظه ی بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند.

کاهش آلرژی های فصلی

نعناع در خود نوعی آنتی اکسیدان به نام اسید رزمارینیک دارد. این آنتی اکسیدان در انواع گیاهان وجود دارد ولی هیچ یک به اندازه ی نعناع این ماده ارزشمند را ندارند. تحقیقات زیادی روی اثر این ماده بر آلرژی های فصلی صورت گرفته است و بخاطر خواص ضد التهابی که دارد یکی از بهترین روش های درمانی برای علائم آلرژی است.

ضد درد

اگر دچار سردرد شدید پیشنهاد می کنیم کمی نعناع استفاده کنید. با توجه به نتایج تحقیقات دانشگاه نیوکاسل، جویدن نعناع به اندازه ی مسکن های موجود در بازار موثر می باشد. دانشمندان ترکیبات ضد درد نعنای برزیلی را امتحان کردند و فهمیدند که اثر آن به اندازه ی آسپرین های مصنوعی است.

سرماخوردگی

تاثیر نعناع بر روی سرماخوردگی

سرماخوردگی موجب افزایش خلط و آبریزش بینی می شود. شاید بعضی اوقات نیاز داشته باشید که دارو مصرف کنید ولی نعناع نیز می تواند همان اثر را بر روی بدن شما داشته باشد. همینطور مصرف نعناع همراه با چای، سبب بهبود گلودرد می شود.

درمان حالت تهوع

اگر دچار حالت تهوع شدید می توانید چند برگ نعناع را در کف دست خودتان خرد کنید و شروع به بو کردن آن کنید. رایحه ی این گیاه خیلی زود موجب بهبود حال شما می شود.

بهبود فرآیند شیردهی به کودک

محققان بر این باور هستند که نعناع در درمان درد ناشی از شیردهی به کودک بسیار تاثیر گذار است. تحقیق منتشر شده در مجله ی Breastfeeding بیانگر این است که آب نعناع جلوی ترک خوردن نوک پستان ها و درد آن ها را می گیرد.

بهبود خارش پوست

از نعناع می توانید برای بهبود خارش پوست ناشی از گزش حشرت، حساسیت و جوش بهره ببرید. شما می توانید به صورت موضعی، نعناع را روی پوست خود قرار دهید و موجب آرامش آن شوید.
 

نظر