زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

موهیتو چیست؟ و طرز تهیه آن

موهیتو با اسم های موخیتو و موجیتو هم شناخته می شود که یک نوشیدنی سرد محبوب است که به سادگی آماده می شود. در ادامه این مقاله به معرفی این نوشیدنی خوشمزه پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

موهیتو چیست؟

موهیتو از ترکیب نعناع، لیموترش، شکر قهوه ای، سیروپ رام یا سیروپ شکر قهوه ای، یخ و آب گازدار درست می شود. در تاریخچه این نوشیدنی اومده برای نخستین بار برده های آفریقایی مزارع نیشکر کوبا این نوشیدنی را درست کرده اند. کوبا مزارع وسیع نیشکر دارد و همینطور نعناع هم بصورت گسترده کشت می شود. به همین دلیل است که موهیتو ریشه کوبایی دارد.

موهیتو را می توان هم در دسته موکتل ها و هم در دسته کوکتل ها قرار داد. تفاوت اصلی موکتل و کوکتل این است که موکتل ترکیبات الکلی ندارد ولی کوکتل دارد. در این بخش هم به آموزش موکتل موهیتو پرداخته ایم.

طرز تهیه موهیتو

برای اینکه بتوانید این نوشیدنی خوشمزه را درست کنید پیشنهاد می شود از نعناع و لیمو تازه کمک بگیرید. برای تهیه نوشیدنی های سرد، دقیقا مانند آشپزی باید مواد اولیه تازه تهیه کنید تا نوشیدنی طعم و مزه بهتری داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه موهیتو

نعنا تازه : 2/3 لیوان
شکر قهوه ای: 1 قاشق چایخوری
لیمو ترش تازه : 1 عدد
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
سیروپ رام یا سیروپ شکر قهوه ای: 2 قاشق غذاخوری
آب گازدار (سودا): به مقدار لازم
یخ: به مقدار لازم

مراحل آماده کردن موهیتو

در ابتدا یک لیوان شیشه ای بلند انتخاب کنید. بعد از آن 2/3 لیوان برگ نعناع تازه داخل آن بریزید و سپس شروع به کوبیدن کنید تا قطره های نعناع را روی دیواره لیوان ببینید. بعد از آن یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای اضافه کنید. (اگر شکر قهوه ایم نداشتید، از شکر سفید استفاده کنید.) سپس یک لیمو ترش تازه را که شسته اید با پوست حلقه حلقه کنید و داخل لیوان بندازید. حلقه های لیمو داخل لیوان را به آرامی شروع به کوبیدن کنید تا کمی آب پس بدهند. بعد از آن دو قاشق غذا خوری آب لیمو تازه و دو قاشق غذا خوری سیروپ رام اضافه کنید.

اگر سیروپ رام نداشتید می توانید از سیروپ شکر قهوه ای استفاده کنید. نسبت شکر قهوه ای و آب باید برابر باشد مثلا یک لیوان شکر اضافه می کنید باید یک لیوان هم آب اضافه کنید و سپس روی شعله ملایم بگذارید تا چند ثانیه بجوشد و بعد از آن داخل یخچال بگذارید. لیوان را با یخ کاملا خرد شده پر می کنیم و در آخ تا لبه لیوان آب گازدار پر می کنیم.

نظر