زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

معرفی انواع دمنوش های نعناع

نعناع را می توان با مواد دیگر ترکیب کرد و دمنوشی مفید و عالی تهیه کرد که هر کدام خاص خود را دارند. در این بخش قرار است انواع دمنوش های نعناع را بررسی کنیم. با ما همراه شوید.

دمنوش نعناع با نبات

از خواص دم نوش نعناع با نبات می توان گفت که مصرف این دمنوش موجب بهبود بیماری های مانند سرماخوردگی، سرفه و گلودرد می شود. همینطور اگر از باد معده و روده رنج می برید. نعناع موجب بهبود این وضعیت شما میشود. استفاده از دمنوش نعناع با نبات راهکار مناسبی برای تقویت معده است و پاکسازی مناسبی را انجام می دهد. همینطور دمنوش نعناع با نبات بخاطر خاصیت آرامش دهنده ای ه دارد می تواند موجب بهبود سرفه های سنگین شود. در حقیقت این دمنوش یک خاصیت ضد تشنج قوی است.

دمنوش نعناع و زنجبیل

اگر قصد دارید علاوه بر چشیدن طعم تند و و تیز این دمنوش، از فواید آن نیز بهره مند شوید. پس خیلی سریع دست به کار شوید و این گیاه تازه یا خشک نعناع و زنجبیل را تهیه کنید و آن ها را با هم دم کنید و میل کنید. خواص دمنوش نعناع و زنجبیل باعث خوشبو شدن دهان شما می شود و در کنارش از سردرد هم پیشگیری می کند و همینطور موجب بهبود سرماخوردگی می شود.

دمنوش نعناع و لیموترش

حتی می توانید تصور کنید که ترکیب لیموترش و نعناع چقدر خوب می تواند باشد. از خواص دمنوش نعناع و لیموترش می توان به بهبود شادابی احوالتان اشاره کرد و به همراه آن ویتامین C لیمو هم به بدنتان منتقل می شود و سلامتی بدنتان را به همراه خواهد داشت. در حقیقت این دمنوش مناسب سرماخوردگی است که با میکروب ها به خوبی مبارزه می کند.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی گیاهی معطر و از گونه های معروف نعناع می باشد که از پیوند نعناع آبی و نعناع زینتی یا تند به دست آمده است. نعناع فلفلی یک درمان سنتی محبوب برای تعدادی از بیماری ها می باشد. تصور بر این است که این گیاه آرامشبخش است. این دمنوش موجب رفع نفخ شکم، بهبود دردهای قاعدگی، رفع اسهال، تعوع، بهبود اضطراب مرتبط با افسردگی، بهبود دردهای عضلانی و عصب، سوءهاضمه و سندروم روده ی تحریک پذیر می شود.

دمنوش نعناع و پونه

بصورت سنتی از این دمنوش برای مبارزه با سرماخوردگی، مشکلات تنفسی، مثانه، بیماری کبد، نفخ شکم و درد معده مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور یکی از خواص دمنوش نعناع و پونه می توان به پیشگیری از سقط جنین و تسکین دردهای شروع دوره قاعدگی اشاره کرد.
 

نظر