زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

فواید استفاده از گل محمدی در بارداری

تغذیه دوران بارداری یکی از مهمترین نکاتی است که سلامت رشد جنین و همینطور سلامت مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مورد مصرف انواع عرقیجات و گیاهان دارویی لازم است احتیاط کافی را در نظر داشت.

در مورد مصرف گل محمدی در بارداری هنوز تحقیقات کافی و کاملی انجام نشده است تا به طور کامل بتوان آنرا منع یا توصیه کرد. به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود، مادران در این دوران برای مصرف آن از پزشک خود جویا شوند.

اما با این حال علاوه بر فواید بیان شده از گل محمدی، فوایدی را برای مادران به همراه دارد که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

1. درمان یبوست در بارداری

یکی از مهمترین ترکیبات موجود در این گل پرخاصیت، پکتین و فیبرهای دیگر است که برای درمان یبوست بسیار موثر است. از طرفی نیز یبوست در دوران بارداری اغلب برای مادران ایجاد می‌شود که با مصرف متعادل از گل محمدی می‌توانند آنرا درمان کنند.

2. بهبود بافت‌های آسیب دیده

ویتامین C موجود در گل محمدی سبب ترمیم بافت‌های آسیب دیده در مادر و جنین خواهد شد و از طرفی سبب بهبود عملکرد اسید فولیک در بدن خواهد شد.

3. موثر بر رشد جنین

تولید کلاژن تا حدودی تحت تاثیر دریافت ویتامین C است. این ویتامین از طریق مصرف گل محمدی اگر به اعتدال به بدن برسد، سبب تولید کلاژن برای ساخت سلول‌های جنین، استخوان و حتی غضروف‌ها خواهد شد.

4. جذب بیشتر آهن و کلسیم

دریافت ویتامین C از طریق منابع طبیعی، به افزایش جذب آهن و کلسیم منجر می‌شود که لازمه‌ی رشد جنین در دوران بارداری هستند. حتی تکامل اسکلت استخوانی جنین و همینطور حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌های مادر، در گرو دریافت این ویتامین در هر روز است. باید روزانه از منابع طبیعی موجود، ویتامین C مورد نیاز بدن دریافت شود.

5. تقویت سیستم دفاعی بدن

دریافت مواد معدنی و ویتامینی موجود در گل محمدی در دوران بارداری سبب تقویت سیستم دفاعی بدن مادر می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا تا حد به سزایی جلوگیری خواهد کرد.

هشدار در مورد مصرف گل محمدی در بارداری

زیاده روی در مصرف گل محمدی در دوران بارداری عوارضی همچون اسهال، دل پیچه، سوزش سردل و اسیدی شدن معده را در پی خواهد داشت.
در این دوران لازم است از این گیاه دارویی پرخاصیت با صلاح‌دید پزشک مصرف کرد. زیرا برخی از انواع بیماری‌ها مانند تالاسمی، سنگ کلیه، هموکروماتوز، کم خونی سیدروبلاستیک و گلبول‌های داسی شکل، باید با احتیاط از ترکیبات موجود در گیاهان دارویی استفاده کنند یا حتی در برخی از موارد از مصرف آنها اجتناب کنند.
 

نظر