زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

طرز تهیه انواع نوشیدنی های گرم با عسل

اگر شماهم از نوشیدنی های گرم مرسوم، مثل چای، قهوه، هات چاکلت و... خسته شدین. پس با ما همراه شوید تا چند نوشیدنی گرم و سالم که با عسل تهیه می شوند را به شما آموزش بدهیم.

درسته استفاده از عسل طبیعی برای نوشیدنی های گرم باعث می شود که عسل برخی از خواص خود را از دست بدهد ولی به هر صورت می تواند یک جایگزین سالم تر نسبت به شکر باشد.

نوشیدنی آبلیمو، عسل و زنجبیل

این ترکیب همینجوری هم یک نوشیدنی خوشمزه برای آخر شب و حتی پذیرایی توی مهمونی ها می باشد ولی این ترکیب می تواند یک معجون عالی برای پیشگیری از سرفه و گلودرد می باشد.

آبلیو، عسل و نعناع

همینطور این نوشیدنی اگر بصورت ناشتا مصرف شود موجب سم زدایی از بدن می شود و می تواند به بهبود جوش های پوستی کمک کند. علاوه بر این ها ترکیب آبلیمو و عسل یک آبرسان عالی برای بدن به حساب می آید که موجب رفع و جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست بخاطر کم آبی می شود.

مواد مورد نیاز:

1 عدد لیمو
1 قاشق عسل طبیعی
زنجبیل تازه به میزان لازم
آب

طرز تهیه:

اول از همه آب را می گذاریم که جوش بیایید و آن را داخل قوری و یا لیوانی که چند تکه زنجبیل تازه داخلش قرار دادیم اضافه می کنیم. سه دقیقه زمان صبر می کنیم و بعد از آن عسل و آبلیمو را اضافه می کنیم. دقت کنید که میزان هر کدام از این مواد بستگی به سلیقه خودتان دارد.

نوشیدنی شیر، عسل و زردچوبه

شاید ترکیب شیر و زردچوبه موجب تعجب شما شود! اما امتحان کردن آن ضرری ندارد و احتمالا از درست کردن آن پشیمان نخواهید شد. این ترکیب، یه نوشیدنی خوش عطر و خوش رنگ است که هرکسی از دیدن و خوردن آن سر ذوق می آید.

شیر، عسل و زنجیل

زردچوبه خواص زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم که همین الان دست به کار شوید و این دمنوش را درست کنید. زردچوبه خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی دارد و همینطور بیماری های قلبی را کاهش می دهد و از پیری زودرس هم پیشگیری می کند.

البته نباید از زردچوبه زیاد استفاده کنید چون عوارض جانبی هم دارد.

مواد لازم

1 لیوان شیر
 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
1/3 قاشق زردچوبه

طرز تهیه

شیر را داخل یک ظرف مناسب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. سپس عسل و زردچوبه را اضافه کنید و قبل از اینکه شیر بجوشد آن را بردارید و داخل یک لیوان بریزید و میل کنید.

نوشیدنی چای نعناع و عسل

چای نعناع یک نوشیدنی کم کالری و خوش عطر می باشد که اکثر ما آن را حداقل برای یکبار تجربه کرده ایم. چای نعناع باعث می شود که حس تازگی و خنکی را در دهنتان احساس کنید و موجب برطرف شدن بوی بد دهان هم می شود.

مواد لازم:

آب
یک برش تازه لیمو
یک قاشق عسل طبیعی
چند برگ نعناع تازه

طرز تهیه:

برای تهیه این نوشیدنی کافی است مقداری آب را به دمای جوش برسانید و داخل قوری بریزید که دارای چند تا برگ پاره شده ی نعناع است. بعد از گذشت 10 دقیقه که به خوبی آب دم کشید و عطر نعناع خارج شد، می توانید آن را داخل یک لیوان یا یک فنجان بریزید و عسل را اضافه کنید.
 

نظر