زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

خواص درمانی نعناع برای پوست و مو

نعناع برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد که در این مقاله از سایت قرار است به این خواص بپردازیم. توصیه می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید.

بهبود مشکلات پوستی

نعناع در کرم های موضعی مخصوص مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص تسکین دهنده ی این گیاه آن را به یک داروی خوب برای راش (بثوارت) تبدیل کرده است. نعناع بهبود دهنده ی قوی برای پوست محسوب می شود.

از بین بردن چربی پوست

مدت زمان طولانی است که برگ های نعناع برای درمان چربی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. منتول موجود در نعناع ترشح چربی از غدد سبوم را کاهش می دهند که این موضوع بصورت طبیعی چربی اضافی پوست را رفع می کند. برای اینکه از نعناع برای کاهش چربی پوست استفاده کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. برگ های نعناع تازه را آسیاب کنید و آن ها را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا یک خمیر درست شود.
2. مخلوطی که بدست می آید را روی صورت خودتان بگذارید و اجازه بدهید 10 دقیقه بماند.
3. صورت خود را سپس بشویید و خشک کنید.

خواص ضدعفونی کننده و ضد التهابی

نعناع به خواص خود در متعادل کردن سطح PH شناخته می شود. این موضوع در متعادل کردن تولید چربی اضافی در پوست تاثیر خوبی دارد و از این طریق بروز جوش را به خوبی کم می کند.

نعناع خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد که موجب کاهش ظاهر جوش، راش و قرمزی پوست می شود.

جلوگیری از آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست

نعناع سرشار از ویتامین های C و A است و دارای فولات و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و به همین خاطر به مبارزه با مشکلات مربوط به نور خورشید مثل برنزه شدن پوست یا آفتاب سوختگی کمک زیادی می کند.

نعناع دارای یک ماده ی مغذی به نام پریلیل الکل می باشد که باعث پیشگیری از ایجاد سلول های سرطانی می شود.

خواص نعناع برای مو

نعناع نه تنها برای پوست موثر می باشد بلکه فوایدی را هم برای مو دارد. این گیاه معمولا به توانایی خود در جوانسازی مو شناخته می شود. نعناع به مبارزه با مشکلات مربوط به مو کمک زیادی می کند.

نعناع

برطرف کردن شپش

روغن نعناع به عنوان دافع حشرات عمل می کند و استفاده از آن روی مو می تواند شپش را از بین ببرد. اگر دچار شپش شدید از روغن نعناع می توانید استفاده کنید.

افزایش رشد مو

پوست سرتان را با روغن نعناع ماساژ دهید چون موجب متعادل کردن سطح PH سر می شود. همینطور این موضوع در خنثی کردن اثرات تولید چربی بیش از حد تاثیر گذار می باشد و از همین راه چربی مو به خوبی کاهش پیدا می کند. این مسئله فولیکول های مو را تحریک می کند و گردش خون در پوست را به شدت بالا می برد و در نتیجه رشد مو را افزایش می دهد.

هیدراته کردن فولیکول های مو

آبرسانی کردن مو یکی دیگر از خواص نعناع محسوب می شود. نعناع با هیدراته کردن فولیکول ها، موجب درخشان، نرم و لطیف شدن موهایتان می شود. چند قطره از روغن نعناع را روی کف دستتان بریزید و به آرامی روی موهای خودتان ماساژ بدهید.
 

نظر