زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

خواص بینظیر لیمو ترش

لیموترش، یکی از مرکبات خوشمزه و ترش است که منبع مواد مغذی می باشد. آب لیمو دارای ویتامین سی، ب‌کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر می باشد.

لیمو ترش دارای خاصیت های فراوانی است و از آنجایی که لیمو ترش می تواند مینای دندان را از بین ببرد، حتما باید آن را با آب رقیق کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از آب ولرم استفاده کنید. صبح ها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، لیمو اولین چیزی است که باید میل کنید و بعد از 15 الی 30 دقیقه بعد صبحانه خود را بخورید. با اینکار از تمام خواص لیمو ترش بهره خواهید برد.

خنک شدن دهان

لیمو ترش از دندان درد و ورم لثه جلوگیری می کند. همینطور بخاطر سیتریک اسیدی که در آب لیمو وجود دارد، موجب از بین رفتن مینای دندان می شود بخاطر همین بلافاصله بعد از خوردن آن مسواک نزنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو سرشار از ویتامین c می باشد و زمانی که مضطرب هستید یکی از ویتامین هایی که در بدن شما دچار کاهش می شود، ویتامین c است. بخاطر همین متخصصان پیشنهاد می کنند در روزهای که استرس زیادی دارید حتما از خوراکی های استفاده کنید که ویتامین c دارند چون اینجوری سیستم ایمنی بدنتان ضعیف نمی شود.

کاهش عفونت های ویروسی

آب لیمو ترس به همراه آب داغ از تاثیر گذارترین راه ها برای کاهش عفونت های ویروسی و گلودردهای همراه آن می باشد. همونطور که بالا گفتیم لیمو ترش موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و این عفونت ها را از بین می برد.

انرژی زا

زمانی که لیمو ترش وارد دستگاه گوارش می شود، انرژی زیادی را به بدن منتقل می کند. لیمو ترش از اضطراب و افسردگی پیشگیری می کند و حتی عطر لیمو ترش هم آرامش بخش می باشد.

کمک به ترک سریع تر کافئین

فقط لازم است سر صبح به جای اینکه قهوه بخورید، از ترکیب آب و لیمو ترش استفاده کنید تا ببینید چه معجزه ای رخ می دهد. احساس شادابی خواهید داشت و دیگر آن خستگی بد موقع بعد ظهر به شراغ شما نمی آید.

کاهش التهاب

اگر بصورت مرتب از لیمو استفاده کنید، اسیدیته بدن شما کاهش خواهد یافت و از بروز برخی اختلالات پیشگیری می کند. لیمو باعث از بین رفتن اوریک اسید موجود در مفاصل می شود.

جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه

لیمو ترش مثل همه مرکبات دارای میزان بالایی از سیتریک اسید می باشد. سیتریک اسید سرعت تشکیل سنگ های کلیه را کاهش می دهد و از به هم چسبیدن کریستال های ریز کلیه و تبدیل آن ها به کریستال های بزرگ تر جلوگیری می کند. به همین خاطر مصرف لیمو ترش برای افراد مبتلا به سنگ کلیه مفید می باشد.

پوست سالم و روشن

خواص دیگر لیمو ترش سلامت پوست می باشد. لیمو ترش موجب درخشندگی و شفافیت پوست شما می شود و از بروز مشکلات پوستی هم پیشگیری به عمل می آورد.

کمک به جذب آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی می باشد که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که افزودن لیمو ترش تازه به چای سبز، کمک ویژه ای به جذب آنتی اکسیدان ها می کند.

نظر