زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

ترکیب عسل و لیمو چه فوایدی برای بدن دارند؟

اگر شماهم در مورد ویژگی نوشیدنی عسل و لیمو برای کاهش وزن شنیده اید، بیشتر حالت اغراق آمیز دارد، اما آنچه که واقعا اتفاق می افتد، چربی سوزی می باشد که دقیقا همان کاهش وزن نیست. این نوشیدنی خوشمزه با این حال دارای فواید زیادی است که در ادامه این بخش از سایت به آن ها خواهیم پرداخت.

کمک به هضم و تغذیه باکتری های خوب روده و درمان یبوست

مرکبات، مانند لیمو منبع آنتی اکسیدان می باشند که به خاطر ویتامین c و فلاونوئیدها، آن ها کمک بسزایی به هضم و جذب غذا در بدن می کنند. اسید آسکوربیک و اسید سیتریک که در لیمو وجود دارد به تولید اسید معده به هضم غذا کمک می کند و از سوی دیگر، عسل مانع و موجب درمان اختلالات گوارشی مانند زخم معده، گاستریت و گاستروانتریت می شود. حتی خاصیت پروبیوتیکی در روده دارند که موجب پرورش باکتری های خوب در روده می شود.
وقتی لیمو و عسل در آب مخلوط می شوند، می توانند باعث افزایش حرکات حلقوی (انقباضات برای کمک به حرکت مواد غذایی) در دستگاه گوارش شوند و موجب کاهش ایجاد یبوست می شود این یک درمان محبوب خانگی می باشد و نظرات کاربران نشان می دهد که واقعا کار می کند!

درمان آکنه با آبلیمو و عسل

هیچ چیزی در شربت لیمو عسل وجود ندارد که نتواند پوست را تمیز، جوان و بدون آکنه کند. آب لیمو عسل موجب سموم زدایی می شود و حتی باعث سلامت روده می شود که ارتباط مستقیمی با پوست خوب و سالم دارد.

جلوگیری از عفونت های گلو

شربت لیمو عسل، در مراقبت از عفونت گلو فوق العاده می باشد عسل با خواص خود، موجب بهبود زخم می شود و می تواند گلودرد را بهبود ببخشد. لیمو در ترکیب با عسل در مقابل عفونت ها معجزه می کند. آب را گرم کنید در حدی که موقع نوشیدن گلو را نسوزاند و سپس یک قاشق غذا خوری عسل به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و در آخر کمی آب لیمو را به آن اضافه کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر شما هم بصورت مرتب دچار بیماری می شوید، پیشنهاد می کنیم که از شربت لیمو عسل برای شروع روزتان استفاده کنید چون لیمو سرشار از ویتامین c و مواد مغذی مانند ساپونین ها، آلکالوئیدها و فلاونوئید ها می باشد که موجب افزایش سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. در بلند مدت، مصرف منظم شربت لیمو عسل می تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند. همانطور که گفتیم لیمو سرشار از ویتامین c، فلاونوئیددها، بتا کاروتن، لیموویید، اسید فولیک و فیبر رژیمی می باشد که آن ها را در برابر بیماری هایی مانند آب مروارید، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و حتی سرطان کمک بسزایی به بدن می کند.

نظر