زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

با فواید ترکیب عسل و لیمو بیشتر آشنا شوید

ترکیب فوق العاده عسل و آبلیمو دارای فواید بسیاری برای سلامتی می باشد که بعد از آشنایی بیشتر با این خواص، از این نوشیدنی بیشتر استفاده خواهید کرد.

افزایش انرژی در اول صبح

این نوشیدنی، یک انرژی سریع و فوری برای مدت طولانی فراهم می کند، عسل یک خوراکی انرژی زا می باشد که عمدتا از قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و 64 کالری در هر قاشق غذا خوری تولید می کند. در فرایند هضم، کربوهیدرات های اصلی، فروکتوز و گلوکز به سرعت وارد خون می شوند و می توانند تاپبرای نیازهای انرژی در طول روز استفاده شوند. همینطور لیمو، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. اسید سیتریک که در لیمو وجود دارد عملکرد و نمک سیترات که بخشی از چرخه اسید سیتریک می باشد، زنجیره ای از واکنش های مهم برای متابولیسم انرژی است.

فواید بی نظیر لیمو و عسل برای چربی سوزی

محققان تغذیه در دانشگاه ایالتی آریزونا متوجه شده اند که مقدار ویتامین c که در جریان خون وجود دارد بصورت مستقیم با سوزاندن چربی در طول ورزش و در حالت استراحت ارتباط دارد. همینطور تحقیقات ثابت کرده است که یک رژیم غذایی سم زدایی با لیمو، شامل مخلوط آب لیمو با شیره ارگانیک افرا و عصاره نخل، در سوزاندن چربی تاثیر گذار است. ولی توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی سم زدایی با لیمو اساسا یک رژیم غذایی کم کالری محسوب می شود. از آنجایی که امکان زنده ماندن با این مقدار پایین کالری وجود ندارد، مقدار کالری خود را ثابت نگه داری ولی بعد از اینکه لیوان شربت خود را نوش جان کردید، حتما ورزش انجام دهید.

کمک به سم زدایی کبد

اگر دچار عفونت های دستگاه ادراری شده اید، شربت آب لیمو عسل مصرف کنید. آیا می دانید چرا در بسیاری از رژیم های سم زدایی، لیمو نقش اصلی را ایفا می کند؟ لیمو سرشار از ویتامین c می باشد که آنتی اکسیدان است و به تولید گلوتاتیون کمک زیادی می کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن محسوب می شود که باعث می شود سموم موجود در کبد خنثی شود. همینطور شربت لیمو عسل مانند یک دیورتیک عمل می کند که می تواند سم را سریع تر از راه ادرار دفع کند.

نظر