زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

آشنایی با فواید درمانی گل محمدی

گیاه گل محمدی عطر فوق العاده ای دارد و همینطور از خواص دارویی فراوانی برخوردار می باشد. در این مقاله قرار است به خواص دارویی گل محمدی بپردازیم. با ما همراه شوید.

گل سرخ یا گل محمدی  نام یک نوع گل می باشد که نماد عشق و زیبایی هم است و بوی بی نظیری هم دارد و از آن گلاب هم می توان گرفت. همچنین این گیاه دارای خواص دارویی زیادی است که در این مقاله در مورد فواید آن برای زیبایی پوست و مو صحبت خواهیم کرد.

خواص گل محمدی برای پوست

پاک کننده پوست

گل محمدی خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار خوبی دارد و به همین دلیل با رادیکال های آزاد مقابله می کند و با حساسیت های پوستی، چربی اضافه پوست و میکروب ها مبارزه می کند و موجب پاکسازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می شود.

کاهش چین و چروک های پوستی با گل محمدی

گل محمدی دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان مفید برای بدن مانند ویتامین c دارد و موجب رفع لکه های پوستی و چین و چروک می شود. این گیاه یک اسکراب مفید برای لایه برداری از پوست، رفع چین و چروک، پاک کردن آرایش و برطرف کردن آلرژی های پوستی می باشد.

درمان التهاب های پوستی

اگر دنبال یک مرطوب کننده پوست برای رفع چروک های صورت و همینطور درمان التهاب های پوستی برای پوست های حساس و لطیف هستید، این گیاه بسیار تاثیر گذار است و به همین خاطر در تولید صابون، لوسیون های پاک کننده پوست، کرم ها از گلاب و اسانس طبیعی این گل استفاده می شود.

لایه برداری پوستی

گلبرگ های گل محمدی یک لایه بردار ملایم برای پوست به حساب می آیند که موجب درمان سلول های مرده پوست و کاهش چربی پوست می شوند.

رفع آکنه و جوش با گلبرگ های گل محمدی

اگر مقداری پودر گلبرگ گل محمدی یا روغن گل محمدی یا گلاب را روی جوش و آکنه خود قرار بدهید، باعث درمان جوش و آکنه شما می شود و همینطور موجب کاهش التهاب ناشی از آکنه و جوش صورت می شود.

سلامت و تقویت مو با گل محمدی

ماسک گل محمدی و روغن نارگیل موجب نرم شدن مو و ابریشمی شدن آن می شود، همینطور باعث افزایش رشد مو و کنترل چربی پوست هم می شود.

کاهش وزن و لاغری

چای گل محمدی نوشیدنی سالم و بدون کالری می باشد و مناسب ترین جایگزین برای نوشیدنی های چاق کننده مانند قهوه خامه ای و انواع نوشابه ها می باشد و بخاطر همین تاثیر زیادی در لاغری دارد. اگر میان وعده های غذایی خود 1 فنجان چای گل محمدی میل کنید اشتهای شما کمتر می شود و همینطور فرایند هضم چربی را افزایش می یابد.
 

نظر