زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

آشنایی با خواص درمانی عسل

عسل طبیعی برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد که پیشنهاد می کنیم حتما از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله قرار است به خواص فراوان عسل بپردازیم. با ما همراه شوید.

خواص ضد باکتریایی

عسل دو اثر ضد باکتریایی دارد:

اثر باکتریواستاتیک: بدین معنی است که می تواند از تکثیر و رشد باکتری ها پیشگیری کند.
اثر ضد باکتری: موجب از بین رفتن باکتری ها می شود.

خواص تغذیه ای

عسل بخاطر سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی ها مخصوصا در خصوص فعالیت های فیزیکی، مقاومت را به وجود می آورد. همینطور موجب تقویت حافظه و کارایی بیشتر آن می شود. به همین خاطر چه افراد سالم و چه افراد بیمار جهت بهبود هر نوع ضعف به ویژه در موارد هضم یا جذب غذا در بدن به آن نیاز دارند. همچنین موجب افزایش رشد نوزادان، تثبیت مقدار کلسیم، درمان کم خونی و بی اشتهایی می شود.

کمک به رفع آلرژی

عسل دارای خواص ضد التهابی است و به همین دلیل می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد. عسل به دلیل دارای بودن مقادیر کم گرده گل، به عنوان یک واکسن طبیعی عمل می کند. اگر در فصل آلرژی از آبریزش بینی و خارش چشم رنج می برید، عغسل می تواند به بهبود شما کمک کند.

زمانی که مقدار کمی از گرده گل وجود در عسل وارد بدن شما شود، آنتی بادی هایی تولید می کنید که با آن گرده گل مبارزه خواهند کرد و همین موجب می شود که بدن شما همیشه نوعی حالت دفاعی در برابر آن آلرژی داشته باشد به نحوی که با ورود کمی از گرده گلی که به آن حساسیت دارید، سیستم ایمنی بدن شما وارد حالت تهاجمی می شوید.

به همین خاطر تنها مقدار کمی گرده گل وارد بدن شما می شود، سیستم ایمنی شما با موفقیت به آن حمله کرده و آن را نابود می کند و به صورت همزمان ایمنی بدن تان را نیز تقویت می کند.

تقویت انرژی بدن

شاید تا الان برای شماهم پیش آمده باشد که در محل کار بعد از ناهار احساس خستگی زیاد کنید یا هر روز صبح به سختی از رختخواب خود بلند شوید، می توانید از یک تقویت کننده طبیعی انرژی برای رفع این مشکل بهره مند شوید. غسل بخاطر اینکه مقدار بالایی کربوهیدرات دارد، منبع شگفت انگیزی از انرژی قند فرآوری نشده است.

گلوگز و فروکتوز عسل به سرعت وارد جریان خون می شوند و این کار موجب تقویت انرژی لازم برای تحرک شما می شود. این کار، راهی عالی برای شروع یک رژیم انجام کار طولانی مدت می باشد. در غیر اینصورت عسل را به همراه صبحانه خود مصرف کنید تا انرژی لازم برای انجام کار شما تقوید شود.

یک قاشق عسل را داخل یک فنجان چای اضافه کنید و یا آن را با مقدار کمی قهوه استفاده کنید، چون مصرف زیاد قهوه موجب افزایش انرژی شما نمی شود. همینطور می توانید بعد ازظهرها کمی چای ولرم را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل مصرف نمایید. ولی به یاد داشته باشید که روزانه باید فقط یک یا دو قاشق غذا خوری عسل خام استفاده کنید.
 

نظر